perjantai 2. joulukuuta 2016

Thanksgiving

Mistä asioista minä olen kiitollinen?

Olen kiitollinen Suomen perheestä. Minulla on maailman paras äiti.
Olen kiitollinen Tennesseen perheestä, sillä he ovat ottaneet minut osaksi omaa perhettään ja edelleen kolmen vuoden jälkeen kohtelevat minua kuin perheenjäsentä, jolla on aina paikka tulla "toiseen kotiin."
Olen kiitollinen ystävistä. En ole ikinä välittänyt suuresta kaveripiiristä, vaan ennemmin muutamasta läheisestä ystävästä.
Olen kiitollinen siitä, että olen saanut nähdä ja kokea paljon tähän ikään mennessä ja asua ulkomailla.
Olen kiitollinen siitä, että olen syntynyt Suomeen. Vaikka on asioita joiden toivoisi muuttuvan, on Suomi silti hyvä paikka elää verrattuna moneen muuhun maahan.

Meidän kiitospäivä sujui aika rauhallisissa merkeissä. Tänne tuli hostäidin sisko perheineen sekä isovanhemmat ja päivään kuului lähinnä syömistä, nukkumista ja leffoja. Ruokana oli erilaisia laatikoita, karpalokastiketta, perunamuusia, papuja, maissia, kalkkunatäytettä joka on oikeastaan leivänmuruja ja voita ja tietenkin itse kalkkuna, jonka minä kävin omin pikku kätösin metsästämässä meidän läheiseltä luomufarmilta. Jälkiruuaksi oli erilaisia piirakoita.
Ennen ateriaa käytiin kierros pöydän ympäri ja jokainen sai kertoa mistä on kiitollinen. Sen jälkeen jokainen vetäisi itsensä sellaiseen ähkyyn, että loppu päivä kuluikin sohvilla maatessa ja leffoja katsellessa. Itse nukuin muka lyhyet päikkärit ja heräsin sitten kahdeksalta muun perheen kanssa katsomaan leffaa. Siinäpä se sitten olikin.

Tässä on kalkkuna. Muita kuvia en edes tajunnut ottaa


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti