tiistai 23. elokuuta 2016

Weekend & Plymouth Harbor

Mulla on takana ensimmäinen vapaa viikonloppu, joka tosin venyi kolmannelle päivälle vielä maanantaihin asti. Kävin vähän ajelemassa siellä sun täällä, parissa eri ostoskeskuksessa, rannalla ja muuten vaan tutustumassa tähän paikkaan. Osaan aika hyvin ajella täällä jo ilman navigaattorin apua! En halunnut ensimmäiselle vapaalle viikonlopulle mitään kovin extreme ohjelmaa, vaikkei ensimmäinen viikko tuntunutkaan mitenkään super rankalta. Oli vaan kiva olla rennosti ilman sen kummallisempia aikatauluja.

Meillä on perheen kanssa onneksi tosi selkeästi sovittu milloin olen töissä ja milloin vapaalla. Toi oli yksi niistä asioista jotka mua etukäteen huoletti, koska olen kuullut, että noista työajoista on tullut paljon ongelmia perheen kesken. Meillä kirjoitetaan kalenteriin tarkat työtunnit jolloin olen on duty ja tarkat tunnit jolloin olen off duty ja saan tehdä mitä huvittaa, kunhan tulen takaisin seuraavaan työpäivään mennessä :D Välillä jos olen tauon aikana tai työpäivän päätteeksi jäänyt tänne kotiin pyörimään ja meinaan alkaa tyhjentää astianpesukonetta tai laittamaan lapsille välipalaa, niin nämä tulee heti sanomaan että no no, you're off duty! Mun mielestä tuo on ihan hyvä, että tulee selkeä breikki työhön. Muutenkin perheen kanssa sujuu kaikki ihan todella hyvin! Pidän tosi paljon näiden vanhempien huumorintajusta ja muutenkin tullaan toimeen loistavasti. En voisi olla tyytyväisempi :)






Tän perheen entinen au pair oli edellisen viikon lomalla ja nyt tuli vielä pariksi viikoksi tänne mun kanssa, ennen kuin extendaa toiselle vuodelle eri perheeseen. Nyt on siis ollut aika erilaista arkea ja työajat vähän erilaisia, kun täällä on kaksi au pairia pyörimässä. Apu on kuitenkin varsinkin tälle viikolle tarpeen, koska täällä on paljon extra hässäkkää ja mm. häävieraita lapsineen tulossa yöksi, joten en pystyisi yksin hoitamaan kaikkea. Kuvittelin, että tilanne olisi jotenkin tosi kiusallinen kun toinen on lähdössä ja toinen vasta tutustumassa perheeseen, mutta tähän mennessä kaikki on sujunut oikein hyvin, eivätkä lapsetkaan ole reagoineet tähän sen kummemmin.

Käytiin sunnuntaina tämän toisen au pairin kanssa satamassa syömässä ja juttelemassa ylipäätään hänen kokemuksista kuluneesta vuodesta jne. Tämä oli hostvanhempien idea ja he tarjoutuivat maksamaan meille koko illallisen, mikä on taas yksi esimerkki siitä kuinka ihana perhe on kyseessä! Oli kiva kuulla toisen kokemuksia ja kysellä lapsiin liittyvistä asioista, kun hän on kuitenkin edellisen vuoden ollut tiiviisti osa tätä perhettä. Ruoka oli hyvää ja paikka tosi kaunis! Käveltiin semmosella kivipolulla meren päällä ja räpsittiin kuvia. Tuli vähän Helsinki mieleen noista merimaisemista!















Ei kommentteja:

Lähetä kommentti