keskiviikko 17. toukokuuta 2017

Niagara Falls

Viime viikonloppu kului Kanadassa, kun olin mukana au pairien retkellä Niagaran putouksille. Mietin pitkään menisinkö Kanadaan vai jäisinkö USA:n puolelle mutta täytyy kyllä sanoa, että Kanadan puolelta näkyi putoukset paljon paremmin.

Perjantaina lähdettiin Bostonista n. 13:30 liikenteeseen ja rajan ylityksen jälkeen saavuttiin kohteeseen illalla 23 aikoihin. Siellä sitten mentiin meidän hotellihuoneisiin asettumaan taloksi ja itse olin huoneessa toisen suomalaisen ja kahden saksalaisen kanssa. Hotelli oli todella hyvällä paikalla kävelyetäisyyden päässä kaikesta, joten monet au paireista lähtivät sitten vielä samana iltana ulos baareihin, mun huonekaverit mukaan lukien. Itse olin niin väsynyt ettei olisi voinut vähempää kiinnostaa, vaan halusin nukkua kunnon yöunet ennen seuraavaa päivää, joten jäin sitten yksin hotelliin nukkumaan ja oli kyllä hyvä päätös!

Seuraavana päivänä heräiltiin, syötiin hotellin aamupala ja lähdettiin porukalla putouksille. Aloitettiin kierros "Journey behind the Falls" tourilla, joka kirjaimellisesti vei meidät maan alle ja putouksien taakse. Tuohon reittiin kuului myös sellainen näköalatasanne, josta näkyi putoukset hienosti.
Kuvien ottaminen oli hieman hankalaa, sillä mitä lähempänä putouksia oli, niin sitä enemmän tuntui kuin olisi satanut kaatamalla vettä koko ajan. Yksi asia mikä meidät kaikki yllätti oli se, miten kirkkaan turkoosia vesi putouksilla oli!

Tässä putouksien takana

Tämän jälkeen ei ollutkaan mitään ohjattua ohjelmaa, vaan saatiin mennä oman mielen mukaan. Kaikki olivat kuitenkin maksaneet venereissusta putouksille, joten sinne suunnattiin seuraavaksi. Kaikki sujui tosi nopeasti, eikä tarvinnut pahemmin jonotella kun veneeseen jo päästiin. Sillä sitten mentiin vielä lähemmäksi putouksia ja kastuttiin kyllä koko porukka ihan läpimäräksi :D Taas, kuvien ottaminen oli hieman hankalaa kaiken sen veden takia, mutta aina välillä onnistui muutaman nappaamaan.

Tässä Kanadan puoli
Tässä USA puoli

Sitten vielä käveltiin ylhäällä kuivemmissa tunnelmissa siinä ns pääkadulla, josta oli hienot näköalat ja sieltä saatiin ihan kunnon kuvia otettua. Kierreltiin vielä hauskan näköisellä turistikadulla, josta tuli ihan joku Vegas mieleen.

Tämän jälkeen oltiin kaikki niin väsyneitä, että suunnattiin hotellihuoneeseen tehopäikkäreille, jonka jälkeen valmistauduttiin illalliselle. Syötiin hard rock cafessa hyvät, joskin kalliit ruuat ja sieltä vielä suunnattiin takaisin putouksille, sillä pimeän tullen ne aina valaistaan eri väreillä. Tämän jälkeen lähes kaikki au pairit suuntasivat klubille, johon oli muuten lentokenttämäiset ruumiintarkastukset :D Meillä oli ihan hauska ilta, vaikka ei kovin pitkään jaksettukaan olla. Aamulla oli sitten pakkailut ja 9 tunnin bussimatka...

Oli kyllä upea kokemus nähdä putoukset ihan livenä, kun ei sitä näkyä kuvista oikein ymmärrä. Veden takia oli vaikea saada hyviä kuvia ja välillä ne putoukset näytti ihan vaan valkoiselta hötöltä, joten paikan päällä ymmärtäisi paremmin. Nyt taas yksi asia ruksattu bucketlistilta pois!